viernes, 10 de septiembre de 2021

COMENCEM UN NOU CURS

Benvingudes famílies, 

Ja ho tenim tot apunt per començar aquest nou curs 21/22 amb molta il·lusió!

Aquests dies ens serviran perquè famílies, educadores i infants creem els primers vincles per començar a caminar tots junts.

Perquè estigueu més tranquils durant l'adaptació, hem buscat els punts més importants a tenir en compte durant aquest procés.

Esperem que us serveixin d'ajuda.

MOLT BON INICI DE CURS FAMÍLIES!


EL PROCÉS D'ADAPTACIÓ A L'ESCOLA BRESSOL

 

Entenem per procés d'adaptació el temps que necessitarà l'infant per acostumar-se a l’escola bressol; un espai que li és completament estrany, amb persones i companys que no coneix, i unes rutines i hàbits, en un principi una mica diferents als de casa.

Vosaltres famílies, haureu d'acostumar-vos a estar menys estona amb el vostre infant i ell o ella haurà d'acostumar-se també a estar menys estona amb vosaltres. 

Tots plegats haureu d'adaptar-vos a l'escola, a la seva organització, a les seves educadores, a la seva normativa,...no és fàcil, però amb la col·laboració i ajuda de tots plegats acaba sent un procés positiu per a tots els infants.

És del tot aconsellable portar a terme l'adaptació de manera progressiva, evitant al principi llargues estades de l'infant a l'escola. 

L’adaptació implica un temps perquè cadascú trobi el seu lloc.

Cada infant es únic i necessitarà el seu temps, el qual no serà igual per a tots donada la individualitat de cada un.

Cal respectar les necessitats individuals de cada infant i vetllar per a que se senti bé a l’escola.

La majoria d’infants ploren quan la família se'n va. Això és una reacció positiva, no preocupant; així expressen que estan en desacord, i es bo que ho facin . També hi ha una minoria que no ploren, o d'altres que ho expressen més tard.

L'objectiu de l'escola és afavorir el procés d'adaptació , el qual esdevindrà més planer amb una relació de cooperació i diàleg amb tots vosaltres.

Si esteu segurs i confiats amb l’escola, amb l'educadora del vostre fill o filla, transmetreu aquests sentiments a l'infant i afavorireu el procés d'adaptació.

El nostre paper no ha de ser evitar-li el conflicte sinó ajudar-lo a superar-ho

A l'infant l'adaptació li suposa un conflicte però que, com a etapa de creixement, cal valorar-lo positivament. Cal mentalitzar-se que l'adaptació és un procés i no és una cosa que pugui fer-se en "tres dies".

L'infant necessita assimilar, poc a poc, la nova situació per anar resolent el conflicte que li provoca el canvi. Els infants poden respondre de diverses maneres: plorant, alterant el son, canviant el seu estat d'ànim,... Cap resposta de l’infant és dolenta, s’ha de respectar i esperar que s’adapti a l’escola.

A TENIR EN COMPTE:

- Es començarà el procés d’adaptació amb estones curtes proposades per l'escola, i s’anirà ampliant l’horari en funció de les necessitats de cada infant.

- Les entrades es faran esglaonades per donar als infants l'atenció i l'afecte individualitzat que necessitin.

- Respectarem els objectes que el nen o la nena, els primers dies, pugui portar de casa, ja que aquests fan d'enllaç entre un espai i l'altre i li aporten seguretat.

- Adequarem l'aula i l'espai en general perquè hi hagi un ambient tranquil, acollidor i càlid.

- Mantindrem un contacte directe i diari amb cada família informant del procés que va seguint l’infant.

- Cal que us acomiadeu de l'infant, no l'enganyeu, digueu-li que tornareu més tard a buscar-lo.

- Procureu no alterar els seus hàbits i les seves rutines fins passat el període d’adaptació. Per exemple, no el canvieu d'habitació, no li traieu el xumet, o els bolquers, no li canvieu l’alimentació, etc. Espereu-vos fins passat el procés d’adaptació.



(text extret blog EBM El Trenet)

No hay comentarios:

Publicar un comentario