Benvingudes famílies,
Ja ho tenim tot apunt per començar aquest nou curs 21/22 amb molta il·lusió!
Aquests dies ens serviran perquè famílies, educadores i infants creem els primers vincles per començar a caminar tots junts.
Perquè estigueu més tranquils durant l'adaptació, hem buscat els punts més importants a tenir en compte durant aquest procés.
Esperem que us serveixin d'ajuda.
MOLT BON INICI DE CURS FAMÍLIES!
EL PROCÉS D'ADAPTACIÓ A L'ESCOLA BRESSOL
És del tot aconsellable portar a terme l'adaptació de manera progressiva, evitant al principi llargues estades de l'infant a l'escola.
L’adaptació implica un temps perquè cadascú trobi el seu lloc.
Cada infant es únic i necessitarà el seu
temps, el qual no serà igual per a tots donada la individualitat de cada un.
Cal respectar les necessitats
individuals de cada infant i vetllar per a que se senti bé a l’escola.
La majoria d’infants ploren quan la família se'n va. Això és una reacció positiva, no preocupant; així expressen que estan
en desacord, i es bo que ho facin . També hi ha una minoria que no ploren, o
d'altres que ho expressen més tard.
L'objectiu de l'escola és afavorir el
procés d'adaptació , el qual esdevindrà més planer amb una relació de
cooperació i diàleg amb tots vosaltres.
Si esteu segurs i confiats amb l’escola,
amb l'educadora del vostre fill o filla, transmetreu aquests sentiments a
l'infant i afavorireu el procés d'adaptació.
El nostre paper no ha de ser evitar-li
el conflicte sinó ajudar-lo a superar-ho
A l'infant l'adaptació li suposa un conflicte però que, com a etapa de creixement, cal valorar-lo positivament. Cal mentalitzar-se que l'adaptació és un procés i no és una cosa que pugui fer-se en "tres dies".
L'infant necessita assimilar, a poc a poc, la nova situació per anar resolent el conflicte que li provoca el canvi. Els infants poden respondre de diverses maneres: plorant, alterant el son, canviant el seu estat d'ànim,... Cap resposta de l’infant és dolenta, s’ha de respectar i esperar que s’adapti a l’escola.
A TENIR EN COMPTE:
- Es començarà el procés d’adaptació amb estones curtes proposades per
l'escola, i s’anirà ampliant l’horari en funció de les necessitats de cada
infant.
- Les entrades es faran esglaonades per donar als infants l'atenció i
l'afecte individualitzat que necessitin.
- Respectarem els objectes que el nen o la nena, els primers dies, pugui
portar de casa, ja que aquests fan d'enllaç entre un espai i l'altre i li
aporten seguretat.
- Adequarem l'aula i l'espai en general perquè hi hagi un ambient tranquil,
acollidor i càlid.
- Mantindrem un contacte directe i diari amb cada família informant
del procés que va seguint l’infant.
- Cal que us acomiadeu de l'infant, no l'enganyeu, digueu-li que tornareu més tard a buscar-lo.
- Procureu no alterar els seus hàbits i les seves rutines
fins passat el període d’adaptació. Per exemple, no el canvieu d'habitació, no
li traieu el xumet, o els bolquers, no li canvieu l’alimentació, etc.
Espereu-vos fins passat el procés d’adaptació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario